Электронное обучение в начальной школе: изменение системы образования при пандемии COVID-19
https://doi.org/10.17853/1994-5639-2021-7-170-186
Аннотация
Введение. Новые цифровые технологии в образовании и их постоянно развивающаяся парадигма полностью изменили модель и методы обучения. Электронное обучение стало важным инструментом учебной среды, необходимым альтернативным методом при изменении системы образования во время пандемии, особенно для учащихся начальных школ.
Цель исследования. Данное исследование было направлено на изучение потребностей и недостатков в дистанционном изучении английского языка.
Методология и методы исследования. В настоящем исследовании используются описательные методы с применением анкет и интервью в качестве инструментов для получения ответов учителей и учеников об их образовательных потребностях. В процессе анализа обсуждаются важность и приоритет потребностей учителей и учеников. Участниками исследования в течение 10 месяцев были 40 учеников второго класса начальной школы и 2 учителя английского языка.
Результаты. Результаты показали, что существует разрыв между потребностями учащихся и текущими условиями, так что весь языковой подход, мультимедийные и технологические учебные материалы по английскому языку станут неизбежной потребностью и даже решением в мире образования.
Научная новизна. Необходимы дальнейшие исследования для изучения изменений в системе образования во время или после пандемии, особенно при разработке учебных материалов по другим предметам и на разных этапах обучения. Результаты, представленные в этой статье, требуют дальнейшего изучения. В частности, необходимо более глубоко изучить учебные материалы, основанные на технологиях и мультимедиа. Кроме того, в дальнейших исследованиях нужно использовать другую модель анализа потребностей в языковом образовании, чтобы проверить необходимость эффективного изучения английского языка для изменения системы образования во время и после пандемии. В будущих исследованиях результаты данной работы могут быть обобщены и применены к другим группам населения в различных контекстах обучения.
Практическая значимость. Настоящее исследование предоставит заинтересованным сторонам эмпирические доказательства того, какие потребности, недостатки и желания следует учитывать, когда учитель будет разрабатывать учебные материалы в период пандемии COVID-19 или после нее.
Ключевые слова
Об авторах
Ш. РафикаИндонезия
Рафика Шарифа, магистр наук (лингвистика), доцент кафедры английского языка, докторант
rafiqa@porneo.ac.id
Таракан, Джакарта
Э. Бурисвати
Индонезия
Бурисвати Андри, PhD (философия), профессор кафедры лингвистического образования
Джакарта
Г. Усман
Индонезия
Усман Герлина, PhD (лингвистика), адъюнкт-профессор кафедры начального образования
Джакарта
Список литературы
1. Lancker Van W., Parolin Z. COVID-19 , school closures , and child poverty: A social crisis in the making. The Lancet Public Health. 2020; 5 (Jan): 19-21.
2. Bassok D., Finch J. E., Lee R., Reardon S. F., Waldfogel J. Socioeconomic gaps in early childhood experiences: 1998 to 2010. AERA. 2016; 2 (3): 1-22.
3. Poletti M., Raballo A. Letter to the editor : Evidence on school closure and children’s social contact: Useful for coronavirus disease (COVID-19)? Eurosurveillance [Internet]. 2020 [cited 2021 Jan 19]; 25 (17): 1-2. Available from: http://dx.doi.org/10.2807/1560-7917.ES.2020.25.17.2000758
4. Ng D. T. K., Reynolds R., Chan H. M. Y., Li X. H., Chu S. K. W. Business (teaching) as usual amid the COVID-19 pandemic: A case study of online teaching practice in Hong Kong. Journal of Information Technology Education Research. 2020; 19: 775-802.
5. Arnott L., Yelland N. J. Multimodal lifeworlds: Pedagogies for play inquiries and explorations. Journal of Early Childhood Education Research. 2020; 9 (1): 124-146.
6. Silverman A. Play, child development, and relationships: A preschool teacher in china shares her virtual teaching experience. Teaching Young Children. 2020; 13 (4).
7. Elumalai K. V., Sankar J. P., Kalaichelvi R., John J. A., Menon N., Alqahtani M. S. M., et al. Factors affecting the quality of e-learning during the COVID-19 pandemic from the perspective of higher education students. Journal of Information Technology Education Research. 2020; 19: 731-753.
8. Mishra L., Gupta T., Shree A. Online teaching-learning in higher education during lockdown period of COVID-19 pandemic. International Journal of Educational Research Open. 2020; 1 (Sep).
9. Williams S. Virtual professional development design for inservice teachers during the pandemic. In: Ferdig R. E., Baumgartner E., Hartshorne R., Kaplan-Rakowski R., Mouza C. (eds.). Teaching, technology and teacher education during the COVID-19 pandemic. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE); 2020. p. 549.
10. Febrianto P. T., Trunojoyo U., Province E. J., Megasari L. A., Airlangga U., Province E. J. Implementation of online learning during the COVID-19 pandemic on Madura Island, Indonesia. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. 2020; 19 (8): 233-254.
11. Wargadinata W., Maimunah I., Dewi E., Rofiq Z. Student’s responses on learning in the early COVID-19 pandemic. Tadris Jornal. 2020; 5 (1): 141-153.
12. Lie A., Tamah S. M., Gozali I., Triwidayati K. R., Utami T. S. D., Jemadi F. Secondary school language teachers’ online learning engagement during the Covid-19 pandemic In Indonesia. Journal of Information Technology Education Research. 2020; 19: 803-832.
13. Shyamlee S. D., Phill M. Use of technology in English language teaching and learning: An analysis. International Proceedings of Economics Development and Research. 2012; 33: 150-156.
14. Wu T.-Y. Learning English in Taiwan’s Elementary schools. Future Studies Research Journal. 2011; 16 (Dec): 35-46.
15. Isikoglu N., James E., Pool E. J., Dong I., Qiu Z. Do parents prefer digital play? Examination of parental preferences and beliefs in four nations. Early Childhood Education Journal [Internet]. 2018 [cited 2021 Jan 19]. Available from: http://dx.doi.org/10.1007/s10643-018-0901-2
16. Kumpulainen K., Gillen J. Young children’s digital literacy practices in the home a review of the literature [Internet]. 2017 [cited 2021 Jan 19]. Available from: http://digilitey.eu/wp-content/uploads/2018/02/WG-1-Lit-Review-04-12-17.pdf
17. Dong C., Cao S., Li H. Young children’s online learning during COVID-19 pandemic: Chinese parents’ beliefs and attitudes. Children and Youth Services Review [Internet]. 2020 [cited 2021 Jan 19]; 118 (Jun): 105440. Available from: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105440
18. Rachmadtulla R., Iasha V., Sofyan H. CD-based interactive multimedia on integrative thematic learning in elementary school. In: ICTES (International Conference on Technology and Education Science). 2019. p. 1-7.
19. Rachmatullah R., Zulela M., Syarif M. Computer-based interactive multimedia: A study on the effectiveness of integrative thematic learning in elementary schools. Journal of Physics Conference Series.. 2019; 1175.
20. Yabukoshi T. Self-regulated learning processes outside the classroom: Insights from a case study of Japanese EFL Students. The Journal of Asia TEFL. 2020; 17 (3): 758-777.
21. Tseng W., Liou H., Chu H. Vocabulary learning in virtual environments: Learner autonomy and collaboration. System [Internet]. 2020 [cited 2021 Jan 19]; 88: 102190. Available from: https://doi.org/10.1016/j.system.2019.102190
22. Saud S., Basri M., Abduh A., Anto A. Using online resources technology for foreign language learning: Strategies, impact, and challenges. International Journal on Advanced Science, Engineering and Information Technology. 2020; 10 (4): 1504-1511.
23. Brown J. D. Foreign and second language need analysis. In: Doughty C. J., Long M. H. (eds.). The Handbook of Language Teaching Blackwell Handbooks in Linguistics. United Kingdom: Wiley-Blackwell; 2009. p. 269-293.
24. Nation I. S. P., Macalister J. Language curriculum design. New Jersey: Routledge Taylor & Francis Group; 2010. 224 p.
25. Ampa A. T., Quraisy H. Needs analysis of the English writing skill as the base to design the learning materials. In: GC-TALE, SHS Web of Conferences. 2018. p. 1-6.
26. Hutchinson T., Waters A. English for specific purposes. United States of America: Cambridge University Press; 2009. 183 p.
27. Sonmez H. An examination of needs analysis research in the language education process. International Journal of Education and Literacy Studies. 2019; 1 (c): 8-17.
28. Barkhuizen G. Narrative approaches to exploring language, identity and power in language teacher education. RELC Journal. 2016; 47 (1): 25-42.
29. Krouwel M., Jolly K., Greenfield S. Comparing Skype (video calling) and in-person qualitative interview modes in a study of people with irritable bowel syndrome - an exploratory comparative analysis. BMC Medical Research Methodology. 2019; 9: 1-9.
30. Usman H., Maksum A., Sutisna A. Whole language approach; Teaching English language for primary students. Journal of Xi’an University of Architecture & Technology. 2020; XII (II): 2551-2567.
31. Du X. On the multimedia teaching in college English. Theory and Practice in Language Studies. 2011; 1 (7): 912-914.
32. Guan N., Song J., Li D. On the advantages of computer multimedia-aided English teaching on the advantages English teaching. Procedia Computer Science [Internet]. 2018 [cited 2021 Jan 19]; 131: 727-732. Available from: https://doi.org/10.1016/j.procs.2018.04.317
33. Han L. The advantages and the problems of multimedia-aided english reading instruction. Journal of Language Teaching and Research. 2010; 1 (3): 320-323.
34. Rafiqa S., Boeriswati E., Usman H. Multimedia-based English language learning interventions programs for elementary grades. Journal of Xi’an University of Architecture & Technology. 2020; XII (III): 1251-1259.
35. Liu Y., Jang B. G., Roy-Campbell Z. Optimum input mode in the modality and redundancy principles for university ESL students’ multimedia learning. Computers & Education [Internet]. 2018 [cited 2021 Jan 19]; 127: 190-200. Available from: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.08.025
36. Mayer R. E., Fiorella L. Principles for Reducing extraneous processing in multimedia learning: Coherence, signaling, redundancy, spatial contiguity, and temporal contiguity principles. In: Mayer R. E. (eds.). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press; 2014. p. 279-315.
37. Yang J., Peng H., Liu L., Lu L. Computers & graphics 3D printed perforated QR codes. Computers & Graphics [Internet]. 2019 [cited 2021 Jan 19]; 81: 117-124. Available from: https://doi.org/10.1016/j.cag.2019.04.005
38. Daniel S. J. Education and the COVID-19 pandemic. Prospects [Internet]. 2020 [cited 2021 Jan 19]; 49 (1): 91-96. Available from: https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
39. Saputri D. Y., Indriayu M. Need assessment of interactive multimedia based on game in elementary school: A challenge into learning in 21st century. International Journal of Educational Research. 2018; 3 (3): 1-8.
40. Minkova Y. Contemporary multimedia authoring tools. International Journal of Engineering Science and Computing. 2016; 6 (10): 2586-2588.
41. Winarno S., Muthu K. S., Ling L. S. Impacts of m-DPBL approach towards computer networks teaching and learning process state of the art. International Journal of Emerging Technologies in Learning. 2018; 13 (3): 207-215.
42. Mayer R. E. Using multimedia for e-learning. Computer Assisted Language Learning. 2017; 1-21.
43. Mayer R. E. Multimedia learning. 2nd ed. New York: Cambridge University Press; 2009. 304 p.
44. Butcher K. R. The multimedia principle. In: Mayer R. E. (eds.). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. Cambridge: Cambridge University Press; 2014. p. 174-205.
Рецензия
Для цитирования:
Рафика Ш., Бурисвати Э., Усман Г. Электронное обучение в начальной школе: изменение системы образования при пандемии COVID-19. Образование и наука. 2021;23(7):170-186. https://doi.org/10.17853/1994-5639-2021-7-170-186
For citation:
Rafiqa S., Boeriswati E., Usman H. E-learning in elementary schools: educational system change during COVID-19 pandemic. The Education and science journal. 2021;23(7):170-186. https://doi.org/10.17853/1994-5639-2021-7-170-186