Preview

Образование и наука

Расширенный поиск

Трудности студентов-первокурсников (для которых английский язык не является родным) при использовании английского как языка обучения: пример из практики

https://doi.org/10.17853/1994-5639-2021-8-189-201

Полный текст:

Аннотация

Введение. Английский был официальным языком, а также средством обучения в высшем образовании Пакистана на протяжении более чем 70 лет, несмотря на деколонизацию в Азии в 1950-х годах. Тем не менее большинство студентов не имеют опыта использования английского языка как языка обучения, потому что как в частных, так и в государственных начальных и средних школах используется региональный или местный язык. Таким образом, в университете первокурсники сталкиваются с проблемами при обучении на английском языке.

Цель. Данное исследование направлено на изучение проблем, с которыми сталкиваются студенты первого курса в государственном университете в Суккуре (Пакистан), ранее не обучавшиеся на английском языке.

Методология и методы исследования. В ходе тематического исследования шесть специально отобранных участников были опрошены с использованием полуструктурированных интервью в качестве инструмента сбора данных.

Результаты и научная новизна. Результаты показывают, что учащиеся сталкиваются с такими проблемами, как неэффективное изложение, непоследовательные письменные ответы, сложные грамматические структуры, недостаток словарного запаса и частичное понимание содержания. Одним из ключевых результатов исследования является психологическое давление, которое студенты испытывают при обучении на английском языке. Исследование является новым в том смысле, что оно позволяет выявить связанные с языком проблемы, с которыми сталкиваются студенты: бедный словарный запас, неправильная организация идей, разная сложность учебных пособий и разный языковой уровень преподавателей.

Практическое значение. Исследование имеет значение как для представителей политических структур, так и для практиков в сфере высшего образования Пакистана, а также для всех заинтересованных сторон в разработке эффективных стратегий в будущем.

Об авторе

К. А. Сиддики
Университет Суккур IBA
Россия

Сиддики Камран Ахтар – преподаватель английского языка факультета математических и социальных наук 

Суккур



Список литературы

1. Soruç A. Griffiths C. English as a medium of instruction: Students’ strategies. ELT Journal. 2017; 72 (1): 38–48.

2. Dearden J., Macaro E. Higher education teachers’ attitudes towards English medium instruction: A three-country comparison. Studies in Second Language Learning and Teaching. 2016; 6 (3): 455–486.

3. Phuong Y. H., Nguyen T. T. Students’ perceptions towards the benefits and drawbacks of EMI classes. English Language Teaching. 2019; 12 (5): 88–100.

4. Rassool N., Heugh K., Mansoor S. Global issues in language, education and development: Perspectives from postcolonial countries. Clevedon: Multilingual matters; 2007. 304 p.

5. Mahboob A. English medium instruction in higher education in Pakistan: Policies, perceptions, problems, and possibilities. In: Fenton-Smith B., Humphreys P., Walkinshaw I. (eds.). English Medium Instruction in Higher Education in Asia-Pacific. Cham: Springer; 2017. p. 71–91.

6. Khan H. I. An investigation of two universities’ postgraduate students and their teachers’ perceptions of policy and practice of English medium of instruction (EMI) in Pakistani universities. University of Glasgow; 2013. 313 p.

7. Lewis M. P., Simons G. F., Fennig C. D. Ethnologue: Languages of Asia. SIL International; 2014. 603 p.

8. Mansoor S. Punjabi, Urdu, English in Pakistan: A Sociolinguistic study. Lahore: Vanguard; 1993. 240 p.

9. Mahboob A. No English, no future! Language policy in Pakistan. In: Obeng S., Hartford B. (eds.). Political independence with linguistic servitude: The politics about languages in the developing world. UK: Nova Science Pub Inc; 2002. p. 15–39.

10. Mansoor S. Language planning in higher education: A case study of Pakistan. Karachi, Pakistan: Oxford University Press; 2005. 474 p.

11. Marsh D. English as medium of instruction in the new global linguistic order: Global characteristics, local consequences. In: Proceedings of the Second Annual Conference for Middle East Teachers of Science, Mathematics and Computing Abu Dhabi: METSMaC; 2006; Citeseer. p. 30–31.

12. Cankaya P. Challenges in English medium of instruction from the teachers and students’ eyes. Online Submission. 2017; 5 (4): 830–839.

13. Yeh C.-C. Taiwanese students’ experiences and attitudes towards English-medium courses in tertiary education. RELC Journal. 2014; 45 (3): 305–319.

14. Macaro E., Akincioglu M. Turkish university students’ perceptions about English medium instruction: Exploring year group, gender and university type as variables. Journal of Multilingual and Multicultural Development. 2018; 39 (3): 256–270.

15. Belhiah H., Elhami M. English as a medium of instruction in the Gulf: When students and teachers speak. Language Policy. 2015; 14 (1): 3–23.

16. Dafouz E., Camacho-Miñano M. M. Exploring the impact of English-medium instruction on university student academic achievement: The case of accounting. English for Specific Purposes. 2016; 44: 57–67.

17. Al Zumor A. Q. Challenges of using EMI in Teaching and learning of university scientific disciplines: Student voice. International Journal of Language Education. 2019; 1 (1): 74–90.

18. Meneghetti M. English as a medium of instruction at the University of Padova: Interaction in the classroom [master’s thesis on the Internet]. Università degli Studi di Padova; 2016 [cited 2020 Feb 01]. 142 p. Available from: http://tesi.cab.unipd.it/53362/1/ MICHELA_MENEGHETTI_2016.pdf

19. Evans S., Morrison B. Meeting the challenges of English-medium higher education: The first-year experience in Hong Kong. English for Specific Purposes. 2011; 30 (3): 198–208.

20. Yildiz M., Soruc A., Griffiths C. Challenges and needs of students in the EMI (English as a medium of instruction) classroom. Konin Language Studies. 2017; 5 (4): 387–402.

21. Denscombe M. The good research guide: For small-scale social research projects. UK: McGraw-Hill Education; 2014. 376 p.

22. Etikan I., Musa S. A., Alkassim R. S. Comparison of convenience sampling and purposive sampling. American Journal of Theoretical and Applied Statistics. 2016; 5 (1): 1–4.

23. Kallio H., Pietilä A. M., Johnson M., Kangasniemi M. Systematic methodological review: Developing a framework for a qualitative semi-structured interview guide. Journal of Advanced Nursing. 2016; 72 (12): 2954–2965.

24. Creswell J. W. Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. NJ: Prentice Hall Upper Saddle River; 2002. 673 p.

25. Lee H., Sung K. WTC in EMI: Correlational factors and college learners’ perceptions. 외국어교육. 2014; 21 (2): 75–106.

26. Kırkgöz Y. Students’ and lecturers’ perceptions of the effectiveness of foreign language instruction in an English-medium university in Turkey. Teaching in Higher Education. 2009; 14 (1): 81–93.


Рецензия

Для цитирования:


Сиддики К.А. Трудности студентов-первокурсников (для которых английский язык не является родным) при использовании английского как языка обучения: пример из практики. Образование и наука. 2021;23(8):189-201. https://doi.org/10.17853/1994-5639-2021-8-189-201

For citation:


Siddiqui K.A. Challenges for first-year undergraduates with a non-EMI background in an EMI classroom: A case study. The Education and science journal. 2021;23(8):189-201. https://doi.org/10.17853/1994-5639-2021-8-189-201

Просмотров: 207


Creative Commons License
Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1994-5639 (Print)
ISSN 2310-5828 (Online)