Preview

The Education and science journal

Advanced search

Value Orientation of the Modern Studentship

https://doi.org/10.17853/1994-5639-2012-2-60-67

Abstract

The study is aimed at investigating the dynamics of students’ value orientation at the pedagogic higher school. The subject of the research incorporates the value-motivation sphere as being the component of students’ cognitive interest. The research methodology is based on the system determinism principle and combines the theoretical and practical substantiation of the value orientation problem as the main component of students’ cognitive interest.

The research results referred to the professional activity values, growing year after year during the undergraduate course, can be taken into account in developing the value–motivation sphere of the studentship. The research shows that the proper psychological conditions created in the educational environment make the develop- ment of the value orientation system more successful. 

About the Author

I. V. Tarasevitch
Екатеринбургский филиал Уральского государственного университета физической культуры, г. Екатеринбург
Russian Federation


References

1. Бойков В. Э. Ценностные ориентации россиян как фактор интеграции идезинтеграции общества // Социология власти. 2009. No7. С. 29–41.

2. Лисовский В. Т. Духовный мир и ценностные ориентации молодежи России: учеб. пособие для студентов вузов / С.-Петербург. гуманитар. ун-т профсоюзов. СПб., 2000. 508 с.

3. Платонов А. Идеалы и ценности подрастающего поколения // Психол. газ. 2002. No 5. С. 25–26.

4. Сенин И. Г. Опросник терминальных ценностей. Ярославль, 1991.

5. Стойлик А. Ю. Ценностные ориентации: социально-психологический и гендерный аспекты // Журн. прикладной психологии. 2003. No 6. С. 60–69.

6. Фомичева Т. В. Образовательные ценности молодежи / Моск. гос. соц. ун-т. М.: Изд-во МГСУ, 2003. 201 с.


Review

For citations:


Tarasevitch I.V. Value Orientation of the Modern Studentship. The Education and science journal. 2012;(2):60-67. (In Russ.) https://doi.org/10.17853/1994-5639-2012-2-60-67

Views: 1575


ISSN 1994-5639 (Print)
ISSN 2310-5828 (Online)